POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. Niniejszy dokument (dalej zwany Polityką Prywatności) określa zasady przechowywania, gromadzenia, przetwarzania i ochrony danych osobowych przez Kancelarię Radcy Prawnego Marcina Serafina oraz zasady wykorzystywania przez witrynę www.kancelariaserafin.pl tzw. plików cookies.
  2. Dane osobowe klientów Kancelarii chronione są w zakresie i w sposób określony w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s.1), zwanym w dalszej części Polityki Prywatności RODO.
  3. Administrator z należytą starannością dobiera i stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych. Twoje dane chronione są przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, jak również przed ich przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów prawa.
  4. Realizując obowiązek informacyjny określony w art. 13 RODO Kancelaria informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych:
  1. Administrator danych osobowych

    Administratorem danych osobowych jest Marcin Serafin prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Marcin Serafin z siedzibą w Łańcucie, ul. Królowej Elżbiety 3 (PNA: 37-100 Łańcut), NIP: 865 226 78 68, zwany dalej Administratorem lub Kancelarią.
    Z administratorem możesz się skontaktować w następujący sposób:

    • listownie na adres: ul. Królowej Elżbiety 3, 37-100 Łańcut
    • przez e-mail: biuro@kancelariaserafin.pl
    • telefonicznie: 501 311 421
  2. Cele przetwarzania oraz podstawa prawna przetwarzania

    Zasadniczo dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonania zawartej z Kancelarią umowy o świadczenie usług prawnych. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych są art. 6 ust. 1 lit. a), c) oraz f) RODO.
    Kancelaria może przetwarzać również dane osobowe w oparciu o przesłankę prawnie uzasadnionego interesu. Jednakże na podstawie przesłanki prawnie uzasadnionego interesu Kancelaria nie może przetwarzać danych jeśli Twoje prawa i wolności będą miały nadrzędny charakter nad prawnie uzasadnionym interesem Kancelarii. Dane osobowe pozyskane przez Kancelarię poprzez formularz kontaktowy dostępny na witrynie www.kancelariaserafin.pl przetwarzane będą w celu udzielenia odpowiedzi na przesłane zapytanie.

  3. Kategorie Twoich danych które przetwarzamyBędziemy przetwarzać Twoje następujące dane:
    • imię i nazwisko oraz nr PESEL,
    • adres miejsca zamieszkania,
    • adres e-mail oraz nr telefonu,
    • numer identyfikacji podatkowej (NIP) jeśli będzie on niezbędny do wystawienia faktury VAT,
    • inne dane jeśli będzie to wynikało z potrzeb świadczonych usług prawnych.
  4. Okres przechowywania danych osobowychBędziemy przechowywać Twoje dane osobowe do momentu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z zawartej umowy o świadczenie usług prawnych.
  5. Odbiorcy danychKancelaria może przekazywać Twoje dane osobowe:
    • firmie księgowej w celach księgowych,
    • firmom świadczącym na rzecz Administratora usługi hostingu,
    • operatorom pocztowym (Poczta Polska S.A.) i firmom kurierskim,
    • innym pełnomocnikom procesowym (pełnomocnikom substytucyjnym).

    Takie podmioty przetwarzają dane na podstawie zawartej z nami umowy i tylko zgodnie z poleceniami Administratora. Ponadto w ramach świadczenia usług prawnych Administrator może udostępniać dane osobowe: sądom, organom egzekucyjnym, jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji, organom administracji publicznej, mediatorom, innym pełnomocnikom, kontrahentom, przeciwnikom procesowym i innym podmiotom o ile będzie to niezbędne do należytego wykonania umowy.

  6. Przekazywanie danych do państw trzecich lub organizacji międzynarodowychTwoje dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
  7. Twoje prawa związane z przetwarzaniem danych osobowychPrzysługują Ci następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:
    • prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych.
    • prawo dostępu do Twoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii,
    • prawo żądania sprostowania (poprawiania) Twoich danych osobowych,
    • prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych,
    • prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych,
    • prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych ze względu na Twoją szczególną sytuację – w przypadkach, kiedy dane będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu,
    • prawo do przenoszenia Twoich danych osobowych, tj. prawo otrzymania od Kancelarii Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Możesz przesłać te dane innemu administratorowi danych lub zażądać, aby Administrator przesłał Twoje dane do innego administratora. Administrator zrobi to tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe. Prawo do przenoszenia danych osobowych przysługuje Ci tylko co do tych danych, które przetwarzane są na podstawie umowy z Tobą lub na podstawie Twojej zgody,

    Aby skorzystać z powyższych praw, skontaktuj się z Kancelarią. Dane kontaktowe wskazane są w punkcie 1 powyżej.

  8. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych

    Podanie przez Ciebie danych jest warunkiem zawarcia umowy o świadczenie usług prawnych. Jest ono dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia umowy lub do udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pośrednictwem formularza kontaktowego.
    Jeżeli nie podasz nam swoich danych Kancelaria może odmówić zawarcia umowy.

  9. Informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji
  10.  Kancelaria nie stosuje narzędzi zautomatyzowanego podejmowania decyzji.
  11. Pliki cookies
  12.  Witryna www.kancelariaserafin.pl zbiera w sposób automatyczny tylko informacje zawarte w plikach cookies przez co rozumie się niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, zapisywane po stronie użytkownika odwiedzającego witrynę (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta dany użytkownik).Pliki cookies wykorzystywane są m.in. w celu:
    • dostosowania zawartości do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu internetowego i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb,
    • utrzymania sesji użytkownika serwisu internetowego (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
    • dostarczania użytkownikom treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.

    W wielu przypadkach oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Użytkownicy witryny mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika serwisu internetowego.
    Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej). Niedokonanie zmiany ustawień w zakresie cookies oznacza, że będą one zamieszczone w urządzeniu końcowym użytkownika, a tym samym będziemy przechowywać informacje w urządzeniu końcowym użytkownika i uzyskiwać dostęp do tych informacji.